W czwartek, 17 stycznia 2019 r. w Szkole Podstawowej w Kątach w
Gminie Sochaczew miało miejsce niecodzienne przedsięwzięcie. Było nim Spotkanie
Czytelnicze „Gimnazjaliści zapoznają młodszych kolegów z komiksem >>O
niepodległości w Polsce i w Sochaczewie<<”. Łączyło ono w sobie w
sposób innowacyjny lekcję historii, słuchowisko, recytację i prezentację multimedialną
z komiksem Bofzina, czyli Łukasza Kucińskiego.
Pomysł na całe
wydarzenie wyszedł od Pani Malwiny Majchrzak – nauczycielki w tejże placówce.
Sama o tym mówi w sposób następujący:
„Po otrzymaniu kilku egzemplarzy komiksu „O niepodległości w Polsce i w
Sochaczewie” wydanego w serii: "Sochaczew z historią w tle" przekazałam
je do szkolnej biblioteki. Następnie pokazałam komiks gimnazjalistom na lekcji
i zachęciłam ich do zapoznania się z nim. Następnego dnia sama go obejrzałam i przeczytałam, a ponieważ mi się spodobał, pomyślałam, że warto, aby poznali go także inni uczniowie naszej szkoły, nie tylko ci, którzy mają ze mną lekcje i którym o nim opowiedziałam.
Nie chciałam liczyć na przypadek, czyli kilka wypożyczeń w semestrze przez miłośników komiksów – tak powstał pomysł, by gimnazjaliści przeczytali go młodszym dzieciom.
Zeskanowaliśmy komiks, który podczas spotkania był pokazywany za
pomocą rzutnika, a tekst był czytany przez grupę gimnazjalistów. Treść albumu czytali
chętni uczniowie III klas gimnazjum (ok. 15 lat), oni też przygotowali skan
potrzebny do wyświetlenia oraz dołożyli podkład muzyczny do prezentacji
multimedialnej. Do małej sali gimnastycznej zaprosiliśmy uczniów kl. III, IVa,
IVb i IVc (ok. 100 osób).
Komiks był czytany z podziałem na role, np. wujek, przewodnik
itd. oraz kilku narratorów.
Prezentacja albumu odbyła się w ramach obchodów Tygodnia humanistycznego
w naszej szkole. Pomysł był mój, współpraca z panią bibliotekarką.
Całości nadałam tytuł >Spotkanie
Czytelnicze „Gimnazjaliści
zapoznają młodszych kolegów z komiksem "O niepodległości w Polsce i w
Sochaczewie"< i przeprowadziliśmy je w czwartek,
17.01.2019 r. Dodam, że po odczytaniu i obejrzeniu komiksu, przepytałam uczniów, którzy byli zaproszeni na spotkanie czytelnicze, z najważniejszych wydarzeń i nazwisk wymienionych w utworze. Dzięki czemu dowiedziałam się, czy coś zapamiętali i czy uważnie słuchali.
Starałam się, by podjęte działania przyczyniły się do wzrostu czytelnictwa, np. komiksów, nie tylko przez ich pasjonatów. Poza tym temat był adekwatny do treści z podstawy programowej i ważny dla każdego Polaka, zarówno dużego, jak i małego”.
Pani Malwinie Majchrzak
gratulujemy pomysłu i zdolnej młodzieży, z którą przeprowadziła pomyślnie projekt!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz