bofzin:

Komiksy, fraszki i inne rysunki.

sobota, 8 lipca 2017

Sochaczewskie Karty Komiksowe Bofzina

Sochaczewskie Centrum Kultury w dniach 26 czerwca – 7 lipca 2017 r. zorganizowało w swoich budynkach Letnie Warsztaty Artystyczne. Wśród wielu atrakcji znalazły się również zajęcia prowadzone przez Łukasza  Kucińskiego – Bofzina.
Na warsztatach Bofzina w budynkach SCK przy ulicach: 15 Sierpnia 83, H. Sawickiej 5 oraz F. Chopina 101 można było poznać podstawy rysowania komiksów czy kolorować obrazki z Sochaczewa. Jednak lwią część czasu zajęć pochłonęły „Sochaczewskie Karty Komiksowe Bofzina”.
Sam autor mówi o nich następująco: „Pewnego razu wymyśliłem karty do tworzenia komiksowych historyjek z Sochaczewem w tle. Przyznaję, że wynalazek ten przeleżał w mojej domowej szufladzie już jakiś czas – brakowało mi jedynie sposobności na jego praktyczne wypróbowanie z dzieciakami. Podjąłem się roli moderatora spotkania i… okazało się, że mój autorski produkt stał się strzałem w dziesiątkę. A na potwierdzenie tego stanu rzeczy może zaświadczyć fakt, że dzieciaki nie chciały wyjść od stołu z kartami, gdy przychodził czas na zmianę grupy. Wynalazek powstał jako wypadkowa dwóch moich pasji: komiksów i kolekcjonowania talii kart”.
Nie będziemy zdradzali jeszcze dokładnego wizerunku wszystkich kart (może poza jedną) i szczegółowych zasad gry.
Cały projekt ma na celu rozwijanie kreatywności oraz ułatwienie tworzenia komiksów nie od strony graficznej, a tym razem: od strony budowania scenariusza i wymyślania unikalnych historyjek komiksowych.
Pragniemy odnotować, że nie bez powodu w nazwie produktu znajduje się słowo: „Sochaczewskie”.
Poniżej zdjęcia z warsztatów z użyciem: „Sochaczewskich Kart Komiksowych Bofzina”.






Autora kart a zarazem moderatora spotkań pozytywnie zaskoczyło również, gdy jeden z uczestników gry na bieżąco… tworzył komiksowe ilustracje do pierwszej opowieści o łuczniku Andrzeju i jego podróży dookoła świata. Kiedy indziej uczestniczki zajęć wykazały się niebywałą kreatywnością przy konstruowaniu historii ze strażnikiem Ładzia-Badzia oraz ładziabadziowym przyjacielem – śmiechu było bez liku!

Oprócz tego na jednym z zajęć podczas Letnich Warsztatów Artystycznych w SCK w czasie gry: "Sochaczewskimi Kartami Komiksowymi Bofzina" dzieci zapytały mnie: "Czy możemy się do pana zwracać:>wujku<?". "Oczywiście!" - odparłem. I po chwili wszystkie dzieciaki wołały bez przerwy na mnie "Wujek Łukasz", a to już prawie jak Wujek Lukas jeden z głównych bohaterów mojej serii: "Sochaczew z historią w tle" :-D Chyba coraz bardziej zlewam się z moimi komiksami.

O samych Letnich Warsztatach Artystycznych więcej na stronie SCK pod adresem:http://sck.sochaczew.pl/


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz